Rejestracja Logowanie Przejście do stopki strony

ZGŁOSZENIE NARUSZENIA PRAWA


Szanowni Państwo!

Uprzejmie informujemy, że z dniem 25 września 2024 roku obowiązują przepisy ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku.

W związku z powyższym nasz zakład wprowadził zasady wynikające z obowiązujących przepisów prawa tj.: wdrożenie procedury zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Ponadto, udostępnił kanały zgłoszeń wewnętrznych.

Jeżeli posiadają Państwo informacje, że doszło do naruszenia prawa wynikającego z ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku, fakt ten można zgłosić do naszego zakładu za pośrednictwem poniższych kanałów zgłoszeń, tj.:

  • portalu znajdujący się pod linkiem: https://app.bco-integrity.pl/Client/d4607b5db8366f3783012e10d1dc48;
  • korespondencji listowej skierowanej do inspektora ds. obsługi nieprawidłowości z dopiskiem „Zgłoszenie sygnalisty - nie otwierać” adresowanej na adres: Zakład Komunalny w Śmiglu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością znajdujący się przy ul. Harcmistrza Łukomskiego 19, 64-030 Śmigiel.


Wskazane kanały gwarantują zachowanie poufności przekazanych informacji. Dane osobowe zgłaszających będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jeśli chcecie Państwo skorzystać z ochrony sygnalisty, muszą zostać spełnione poniższe przesłanki:

  • jest Pani/Pan osobą fizyczną;
  • zgłoszenie dotyczy naruszenia prawa, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów;
  • informację o naruszeniu prawa uzyskano w kontekście związanym z pracą, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów.


Ważne!
Osoba zgłaszająca powinna mieć na uwadze, że może ponieść określone konsekwencje prawne w sytuacji nieprawdziwego i bezpodstawnego zgłoszenia, tj. jeżeli świadomie i celowo dokonuje zgłoszenia naruszenia prawa, które w rzeczywistości nie miało miejsca (art. 57 ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku).